martes, 10 de mayo de 2016

Segundo seminario




El segundo seminario ha sido más teórico que el primero. 
La primera actividad que nos propuso Imma fue hacer una diferencia de algunos aspectos entre LOE y LOGSE y posteriormente decir como será y actuará el Consejo Escolar en nuestro centro, en nuestro caso Es Pinar.
Una vez acordamos como sería el Consejo Escolar de nuestro centro una de las integrantes del grupo salió a explicarlo y así con cada grupo. Gracias a la explicación de nuestros compañeros de los diferentes Consejos Escolares que poseía cada centro pudimos coger ideas para el nuestro y modificar algunos aspectos. 

A continuación os dejo los aspectos más importantes de nuestro Consejo Escolar:


Un aspecto a destacar es la memoria histórica nuestro Consejo Escolar  que se reunirían cada mes (e incluso antes si hiciera falta). Esta decisión la pudimos reflexionar y cambiar gracias a las reuniones de los Consejos Escolares de nuestros compañeros, que se reunían cada 3 meses aproximadamente, es decir, cada trimestre. 

La segunda actividad del seminario trataba de hacer una reflexión sobre la película La profesora de historia. Antes de hacer la reflexión con toda la clase cabe mencionar que nuestro grupo tenía una reflexión individual de cada una de las integrantes en google drive. 
Una de las integrantes hizo de portavoz representando a todo el grupo, gracias a ella, nuestros compañeros pudieron saber nuestra opinión y reflexión sobre esta gran película.

A continuación os adjunto la reflexión grupal del grupo al cual pertenezco:

-Es pot extrapolar l’experiència d’aquesta classe d’adolescents, basada en fets reals. És a dir, és estrapolable a grups de Primària ja que la desmotivació i la indiferència cap a certes activitats o assignatures de classe és notable i perceptible desde tempranes edats. Les dificultats per treballar en grup per descomptat que és el resultat de la insuficient experimentació en etapes primerenques i a la forta competitivitat a la qual estan sotmesos els infants. Ser capaç de fer feina en equip requereix d'un gran treball cooperatiu previ. Escoltar als altres i una participació activa crec que és una assignatura pendent a l’etapa d’educació primària.

-El director de centre presenta un lideratge molt classista, és a dir, aconsella centrar els esforços en aquells alumnes que tenen potencial i deixar de banda els que necessiten suport. En canvi, la professora té un lideratge “coach” que cerca el desenvolupament de tot el seu equip o classe, sense distincions i amb un esperit lluitador i motivant.
Les families que hem pogut veure són treballadores de nivell mitjà-baix i de cultures molt diferents. Evidentment els nins són educats segons els idearis de la seva familia i per tant reprodueixen els patrons que ells han pogut veure. D’altra banda, entra en escena l’entorn i per tant no tots els comportaments són répliques familiars sino que també els infants estan influenciats per altres aspectes.

-També  crec que per fer feina mitjançant projectes bàsicament es necessita d’un ideari de centre diferent. Una mentalitat, direcció, gestió i estructura oberta i democràtica que tengui en compte les necessitats reals dels seus alumnes.

Possibilitats didàctiques que ens presenta la pel·lícula:

1.Treball en equip. És una activitat molt recomanable perquè l’alumnat aprengui a escoltar les opinions dels altres i consensuar respostes.
2. Convidar alguna persona a l’escola. Les xerrades de gent externa a l’àmbit educatiu sempre és una activitat que agrada molt als alumnes. Els crida molt l’atenció escoltar les paraules de saviessa de una persona amb molta experiència.
3. Sortides fora del centre educatiu. És una activitat que agrada molt tant a alumnes com a mestres perquè es troben en un entorn diferent i poden experimentar noves sensasions i adquirir nous coneixements molt enriquidors que dins l’escola no seria possible.


En conclusión, gracias a esta actividad y a esta película he podido observar las posibilidades de alumnos reales que puedes encontrarte en una clase de primaria. Aún así, lo que más me ha llamado la atención de la película ha sido la manera que ejerce su trabajo la profesora, su manera de mantenerse firme, resolver conflictos, crear dinámica de grupo y lo más importante creer en sus alumnos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario